fredag 16 september 2016

Mitt nya liv..

Förr var mitt liv skit.
Jag bröt ihop av minsta lilla grät ofta.
Men nu mår jag bra.
Visst har jag dagar då jag känner mig neråt men jag har accepterat att livet är så och det är ok att känna så.
Mycket av det positiva beror på att jag gått i gruppterapin.
Där fick jag verktyg för att kunna hantera svårigheter och det bär jag med mig.
Jag lever det liv jag skulle levt för alldeles länge sedan.
Jag har fått väntat på att bli "fri" i ca 10 år.
Jag är besviken arg på hur vården har behandlat mig men fet förflutna kan man inte göra nåt åt nu.
Och man kan inte göra en dag ogjord man kan bara påverka hur resten av mina dagar blir.
Jag mår toppen nu.
Men om jag kommer in i en nedåtdipp vet jag att jag har nån att gå och prata med.
Jag ska leva mitt liv nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar